[O1] Jaki patent na gaśnięcie xenonu po przełączeniu na dług
Jak w temacie. Kupiłem reflektory xenonowe i mam przed montażem dwa pytania.
1. Jak rozwiązać problem gaśnięcia xenonu po przełączeniu na długie? Bo widzę, że jak zmieniam światła, to mijania gasną.
2. Czy jest jakiś prosty sposób przeróbki pokrętełka regulacji wysokości, czy lepiej rzeźbić z silniczkami?
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
alfee, mostek na manetce i przekaźnik do długich świateł tylko tyle mogę powiedzieć bo tyle wiem jak jest u mnie zrobione a jak to zrobić to elektryka trzeba bo ja w tej dziedzinie nemo jestem
W oryginalnej instalacji jest tylko mostek.
Jak się dziś obrobie z pracą to zamieszczę info z dokładniejszymi informacjami.
Mostek można zrobić przy bezpiecznikach (tam jest oryginalnie) lub przy manetce (mniej szukania kabli).
yoschua, Będę bardzo wdzięczny za opis. Najlepiej poparty fotkami gdzie i co trzeba zewrzeć. TZN pomysł co to już mam, tylko nie wiem gdzie tego szukać.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
koja86, Wiem, przekaźnik niepotrzerbny. Ale nie wiem dokładnie gdzie najłatwiej taki mostek zrobić. Myślałem o zmostkowaniu przekaźnika od świateł mijania, ale nie wiem który to.
A xenony będę przerabiał tak, że wymienię w nich gniazda na takie jakie są w standartowej instalacji H4. Jeszcze tylko pozostała mi rzeźba z silniczkami i montaż do samochodu
Mostkowanie mogę wykonać już po zamontowaniu świateł w aucie.
A gotowe przejściówki do xenów sprzedają w BielskuBiałej po 200 PLN. Jakby ktoś był zaintersowany, to tu namiary:
XENON SERVIS BIELSKO-BIAŁA WOJ. ŚLĄSKIE
43-384 JAWORZE DOLNE UL. BIELSKA 436
TEL. 601 53 63 70 LUB 033 8173 581
Ja nie skorzystałem, bo za 200 to wolę sam podłubać.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Niedawno walczyłem z xenonami.ja zastosowałem przekaźniki przy lampach.tzn.elektryk mi zakładał.Przekładałem wtyczki do mojej instalacji bo ja miałem stary model lamp.silniczki sam sobie adoptowałem i teraz wszystko działa.Cieszy oko takie światełko.
Był Laurin&Klement AHF
Xenon by Speedy.
Pakiet Rs
Motul 10w40
Jest Passat B5Fl AVF 4Motion
Tak jak podejrzewałem xenon gaśnie po zmianie na drogowe. Podeślijcie gdzie ten mostek najlepiej zrobić. Tzn tak, żeby się jak najmniej narozbierać samochodu.
A co do samego oświetlenia, to nawet nie podejrzewałem, że będzie aż tak dobrze.
Zdecydowanie wszystkim zastanawiającym się czy warto zmieniać na xenon odpowiadam - WARTO!!!
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Witam, właśnie wczoraj to robiłem i czytajc ten temat żałuje że nie zrobiłem fotek. wystarczy tylko zmostkować dwa kable we wtyczce wchodzącej do manetki kierunkowskazy / długie. Patrząc na wpiętą wtyczkę od strony przewodów masz dwie kolumny kabli. Niepamietam dokładnie kolorów, ale Ciebie interesuje lewa kolumna i należy zewrzeć ze sobą pierwszy i drugi pin od góry w lewej kolumnie.
Sorki za zagmatwany opis, ale niestety nie pamiętam dokładnie kolorów przewodów. U mnie po takim zabiegu działa wszystko jak należy.
Do manetki dobierasz sie odkęcając dolną obudowe kolumny kierownicy - razem 5 śrubek.
Jedna śrubka na Imbus znajduje sie od doły przy wigni od regulacji kierownicy, dwie następne na rogach od dołu i dwie kolejne od przodu widoczne dopiero po przekreceniu kierownicy o 90 stopni.
Jak dobrze pamiętam na górnym przewodzie który należy zewrzeć jest 12V stale po włączeniu świateł mijaniai cały cza prz długich, a na tym drugim od góry jest 12V po właczeniu świateł mijania, ale napiecie znika po właczeniu swiateł drogowych.
Jeśli udało Ci sie zrozumieć mój zagmatwany opis, to masz 15 minut pracy razem ze sprzątaniem.
Musze przyznać, ze po założeniu ksenonów nareszcie wszytko widać na drodze i równieś na świetnie oswietlonym poboczu - szczerze polecam wymiane na oryginalny zestaw lamp.
Jeśli udało Ci sie zrozumieć mój zagmatwany opis, to masz 15 minut pracy razem ze sprzątaniem.
Musze przyznać, ze po założeniu ksenonów nareszcie wszytko widać na drodze i równieś na świetnie oswietlonym poboczu - szczerze polecam wymiane na oryginalny zestaw lamp.
Spox zrozumiałem. Nie jestem całkowitym laikiem w temacie i rozbieranie plastików nie jest taką trudną czynnością jak się wie gdzie szukać zaczepów/śrubek.
Rzeczywiście dzisiaj po odpaleniu świateł xenonowych bardzo się zdziwiłem (pozytywnie) ile więcej widać. Jeszcze raz dzięki za opis. Jutro napiszę jak mi poszło.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Widzę że opis został już podany, to ja dodam jeszcze dwa rysunki.
Oryginalnie jest pociągnięty przewód pomiędzy Wyłącznikiem świateł pin 7 (linia kreska - kropka) a przełącznikiem kierunkowskazów pin 8 (oznaczenie z gwiazdką).
Ale to jest dużo roboty i wystarczy tak jak koledzy napisali zrobić zworę.
Zwora powinna być na przełączniku kierunkowskazów piny 7 i 8
Zworę należy wykonać przewodem o podobnym przekroju jak kable doprowadzone do przełącznika - nie cieńszym.
UWAGA co do rysunków - pochodzą z VW Golfa, pasują do Skody, ale nie sprawdzałem na 100% czy kolorystyka jest identyczna (powinna być)
Zastanawia mnie jedno. Czy oryginalna instalacja ma to wlasnie tak zrobione. Juz tlumacze. Mam fabryczny xenon i jak korzystalem z wlacznika swiatel to xenon nie gasl.
Teraz mam automat do swiatel i przy nim xenon gasnie jak dlugie sie uruchamia. Tak wiec jakby mostek byl, to by swiecily przed i po.
W wolnej chwili sprawdze czy tak by to dzialalo po przerobce.
Maicroft, ori instalacja różni się właśnie manetką dlaczego dajemy przekaźnik bo jesli włączymy długie to przy xenonie w o1 to świecą tak jakby ich nie było a wkładając mocniejsze np 100w możemy spalić instalacje dlatego ja mam przekaźnik do długich
djczas, Czegoś nie łapię. Podobno xenon pobiera mniej prądu niż normalna żarówka, więc dlaczego miałoby się coś upalić? Normalnie żarówka mijania bierze 50 albo 55W. A xenon (tak słyszałem) 35W, więc nawet dołączając światło drogowe nie przeciążamy instalacji w znacznym stopniu. A wiadomo, że z włączonym drogowym nie jeździ się cały czas. Włącza się je tylko na krótkie momenty.
Popraw mnie jeżeli coś pokręciłem.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
djczas, Wiem, że zwykła, ale ona też nie jest jakaś super mocna. I jak pisałem wcześniej używa się jej sporadycznie i krótkotrwale. Więc IMO przegrzanie/przepalenie przewodów nie grozi.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
djczas, Widzę, że mówimy o różnych sprawach. Ja nie piszę o wkładaniu żarówki 100W, tylko o serii. A stosując seryjne na pewno nic się nie ufajczy. Poza tym zakładanie żarówek większej mocy jest zabronione przez KD.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz